sâmbătă, 17 decembrie 2011

Tort cu crema de vanilie si portocale



   Am facut un blat din :

- 6 oua
-6 linguri de zahar
-7 linguri de faina (cu varf)
-sare
-vanilie
-esenta de portocale
-bicarbonat stins cu otet(o juma' de lingurita mai goala,rasa) sau un plic praf copt

Pentru un blat mai inalt putem folosi 7 oua,7 linguri zahar,8 linguri cu varf de faina,sare si bicarbonat +esente

Crema de vanilie din :doua plicuri de Crema cu gust de vanilie de dr.Oetker,500 gr lapte ,4 linguri de zahar farin, o portocala tocata marunt
Glazura:100 gr ciocolata,100 gr frisca lichida sau smantana dulce,50 gr unt
Sirop :compot de mandarine cu esenta de portocale
Decor :- frunze de ciocolata din o ciocolata topita pe baie marina 
            - zahar ars 
Se separa albusurile de galbenusuri.Albusurile se bat bine cu praful de sare pana se fac spuma.Se pune zaharul lingura cu lingura si se bate dupa fiecare (se mixeaza) pana se face o spuma lucioasa ca o halvita.Se pun galbenusurile ,amestecate cu vanilie,esenta de portocale,frecate un pic pana se fac pasta si se incepe cu lingura amestecatul de sus in jos,circular.Se adauga faina tot lingura cu lingura si se amesteca usor cu aceleasi miscari.Se pune bicarbonatul stins cu otet si se amesteca tot asa ,cu grija.
Se pune in forma de tort sau o cratita unsa cu unt si infainata sau tapetata cu hartie de copt.
Se coace la 180 de grade ,cam 30 de minute.Nu deschide cuptorul 20 de minute.
Putem face testul scobitorii daca nu suntem siguri:infigem in blat ,daca se ia pe scobitoare nu e gata.


 


          

Culoarea blatului asta e.Taiem blatul in sectiune cu un cutit meserias si il insiropam cu ce dorim.Putem folosi sirop de zahar ars sau compot din fructe.Eu am folosit compot de mandarine cu esenta de portocale.


Crema am facut din doua plicuri de ''Crema cu gust de vanilie de dr.Oetker" .Se prepara la rece cu lapte si zahar farin.Am insiropat blaturile si le-am suprapus cu crema si bucatele de portocale.Am imbracat tortul si pe margini.Am dat la rece.
Glazura am facut-o din:
  • 100 grame frisca
  • 50 grame unt
  • o ciocolata de 100 grame.
Am topit pe baie marina ciocolata cu untul.La topire am adaugat frisca .Am tras imediat dupa foc si am omogenizat.Am turnat peste tort si am dat la rece.
   Frunzele de pe tort le-am facut cu ajutorul unor frunze de trandafir pe care le-am spalat bine,le-am sters si uscat si le-am manjit cu ajutorul unei lingurite,pe partea cu striatii, cu ciocolata topita pe baie marina.Le dam la frigider .Le scoatem si cu grija desfacem frunzele de trandafir. Am folosit si cateva frunze decupate din hartia de copt.Merge si asa.Stratul trebuie sa fie un pic mai grosut.
Pentru decorul din zahar ars am procedat asa:am ars zaharul si cand a devenit un lichid l-am turnat cu lingura peste telul pe care l-am infasurat cu polei (sau folie aluminiu )unsa cu putin ulei.Telul l-am rotit asa incat sa fac miscari circulare .Cand se raceste si se intareste zaharul , poleiul se scoate foarte usor.
Frunzele se vad in poza de mai sus.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu