duminică, 11 decembrie 2011

Karjalanpiirakat

Eu le-am asemuit cu opincile alea traditionale de prin Moldova.Nostime rau mi s-au parut!
Ia sa vedem noi ce mananaca ei finlandezii aci...

Am pus cam doua cani cu orez (ar fi trebuit brun) intr-un vas ,l-am spalat frumusel si l-am pus la fiert cu apa si sare.Apoi ,dupa ce a scazut am pus lapte ,pic cu pic pana a fiert.Am pus doua linguri de unt si l-am lasat deoparte sa-si traga sufletul si am purcedat in felul urmator.


Ce ne trebuie?
  • 2 cani cu faina de secara
  •  3/4 cana cu faina de grau integral sau alac
  • un pic de sare (dupa gust),cam o juma' de lingurita
  • apa calduta 
 Am facut o maia din drojdie frecata cu o lingurita de zahar,apa calduta si faina.Lasam la crescut.
Intr-un vas punem faina ,adaugam maiaua ,sare si framantam bine pe planseta infainata.
Lasam la crescut.
   
Din coca asta formama un sul din care taiem mici bucatele .Luam pe fiecare si o intindem subtire,in forma de cerc.Pe fiecate cerc aranjam o gramajoara de orez si prin mici ciupituri ,formam opincuta hazlie.

      
    Mai pun o tava,cam atatea ies:


Lasam la cuptorul foarte incins si coacem la foc iute cam 15 minute.
Pregatim sosul:o cana cu apa si vreo 4 linguri cu unt punem pe fosc pana da un clocot.
Luam fiecare opincuta si o scufundam in sosul ala.


 

  Gata !
   Le-am gatat.Oare ce pot face cu ele?
  Alo?Finlandezilor?Cum se mananca oare?A...Bune cu perle de  branza, sos de oua cu unt.Am mancat si cu dulceata de coacaze...Buuune!
In reteta originala nu se pune drojdie.Nu am avut curaj sa nu pun.Poate alta data.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu