duminică, 11 martie 2012

Tort cu crema ganache de ciocolata si fructe de padure





Nu face parte din categoria torturilor usoare.E foarte consistent si ciocolatos.

Am facut un blat ,pandispan din 3 oua in care am pus 4 linguri pline cu nuca prajita si pisata in punga de plastic infasurata intr-un prosop(sa nu se rupa punga).

- 3 oua
-3 linguri de zahar
-3 linguri de faina
-4 lunguri nuca
-bicarbonat stins cu lamaie
un praf sare

In postarile anterioare gasiti cum se face,cum il fac eu  ,vreau sa spun.Eu l-am facut din mai multe oua si din el am mai realizat un tort cu trufe.


Are doua creme:crema ganache de ciocolata si crema de iaurt cu fructe de padure

Glazura e din ciocolata topita pe baie marina si aranjata pe hartie de copt in benzi masurate sa fie cat tortul.
Se intinde ciocolata cu o spatula pe hartia de copt(sa acopere bine ,sa nu se vada hartia) ,i-am facut si niste onduleuri in partea de sus ,si cand nu mai curge se ia banda si se lipeste cu mainile,cu partea pe care e ciocolata , pe marginea tortului .Se da la rece ,asa cu hartie ,si apoi se scoate usor hartia de copt.Se poate face operatiunea si pe cate jumatate de tort daca ni se pare prea greu sa facem o banda cu care sa incorjuram tot tortul.

Dupa ce am facut blatul ,l-am insiropat si l-am pus in forma de tort unde am pus cercuri de hartie de copt ca sa inaltam.Peste el am pus crema ganache:
-200 gr ciocolata de care ne place
-250 gr smantana dulce sau frisca
Se pun pe baie marina sa se topeasca.Se amesteca continuu pana se face o crema ca o smantana.Se da la frigider cam doua ore si apoi se mixeaza un pic pana se face o crema groasa.Se toarna peste blat in cercul de hartie.



Dam la frigider pana se intareste.
Peste aceasta punem crema de iaurt:
- doua iaurturi mari
-un borcanel de peltea de gutuie
- lichior de fructe de padure (optional)
-o punga de fructe de padure congelate
-2 pliculete cu gelatina
un praf sare
Gelatina am hidratat-o cu suc de fructe cam o jumatate de ora (putem face asta si cu apa) si am topit-o  punand-o cu vasul in care e in apa fiarta.

Iaurturile se amesteca cu pelteaua ,lichiorul,un praf sare.In gelatina se pun cateva linguri de iaurt (nu reci,la temperatura camerei) apoi se rastoarna in tot amestecul cu iaurt.Aceasta compozitie se toarna peste crema ganache de ciocolata.Se pun si fructele pe toata suprafata tortului .Se da la rece.
Dupa ce s-a intarit se fac ornamentele de care v-am explicat sau altele pe care le dorim.



Fofta mare!E foarte bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu