duminică, 2 septembrie 2012

Prajitura cu mere ,pere si iaurt


  • 7 oua 
  • un praf de sare
  • 15 linguri de faina
  • 1 pahar mare de iaurt clasic
  • 8 linguri de zahar
  • 1 plic de zahar vanilinat
  • scortisoara
  • 12 linguri de ulei
  • 8-10 mere
  • 5 pere 
  • 1 praf de copt
Merele se spala bine,se curata de coaja si se rad pe razatoarea cu ochiuri mari.Se calesc pe foc cu doua linguri de zahar si scortisoara la care se mai pun 3 linguri de gris.Trebuie sa scada zeama de la ele.Se lasa sa se raceasca.
Perele,zemoase,se curata de coaja si se taie felii fine.Se stropesc cu rom sau esenta.

Se separa albusurile de galbenusuri si se bat spuma cu un praf de sare.Se adauga zaharul si vanilia ,lingura cu lingura si se bate (mixeaza) dupa fiecare pana se obtine o spuma tare ,lucioasa.Se pastreaza din albusuri ,separat vreo 4 linguri.
Galbenusurile se amesteca - cu uleiul- ca la maioneza ,se amesteca in miscare circulara in acelasi sens,pana se fac o pasta.Se adauga iaurtul in felul uramator :se pun 2-3 linguri de iaurt in galbenusuri si apoi se incepe incortporarea fainei.Se alterneaza amestecatul faina -iaurt ,in galbenusurile cu ulei ,pana se termina toata cantitatea.Se pune crema obtinuta, usor ,in albusurile spuma ,amestecand cu delicatete cu miscari circulare,de jos in sus (ca la blatul de tort,asa cum am mai explicat ).
Rezulta o compozitie mai moale ,ca o smantana.
In tava (mare de la aragaz)unsa cu grasime si tapetata cu faina am turnat un pic mai mult de jumatate din compozitie.Am repartizat merele rase si calite pe toata suprafata si am turnat cealalta parte din compozitie.Am nivelat frumos.
Deasupra am pus felii de pere si cu lingura am imprastiat neglijent putina bezea.
Am copt la foc potrivit cam o jumatate de ora .






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu