duminică, 9 septembrie 2012

Prajitura la metru


Se fac doua checuri tavi egale :
-6 oua
-6 linguri de zahar
-un praf sare
-un plic zahar vanilinat
-6 linguri de faina
-2 linguri ulei
-1/2 lingurita praf copt
-3 linguri cacao

Al doilea blat este alb ,ca cel de sus doar ca nu mai punem cacao.

Tehnica:separam albusurile de galbenusuri.Albusurile le batem spuma cu praful de sare si apoi adaugam zaharul lingura cu lingura ,batand dupa fiecare adaugare ,pana se obtine o spuma putenica ,lucioasa,care nu mai cade de pe tel.
Galbenusurile le amestecam cu uleiul ca la maioneza si le incorporam usor in albusuri cu miscari circulare ,blande.Toata treaba e sa nu se lase albusul ,de aia ne purtam asa de bland.
Adaugam faina amestecata cu praful de copt si cacao ,tot lingura cu lingura ,amestecand tot cu blandete sa nu stresam albusurile.Am aratat in imagini miscarile astea ,atunci cand am explicat cum se face blatul de tort.
La checul alb nu mai punem cacao,atentie sa nu uitam asta !
Coacem la foc moderat cam 20 minute.Incercam cu un pai,betisor pentru frigarui...ce avem la indemana.Daca se ia compozitie pe el mai trebuie lasat la cuptor.
Lasam checurile sa se raceasca si le feliem cu un cutit bine ascutit.


Crema putem folosi de mai multe feluri,ce preferam :de lamaie , de vanile ,cacao...
Eu am folosit crema de trufe si rom a dr Oetker,preferata mea..Feliile le-am uns cu crema asta ,le-am lipit alternad alba,neagra si am pus si pe deasupra un strat fin de crema.Am pudrat cu zahar si am taiat felii dupa ce am dat la frigider si s-a intarit crema.

Atentie! Feliile se taie OBLIC.
Taierea feliilor da tot aspectul prajiturii ,asa satirat.





2 comentarii: