duminică, 13 ianuarie 2013

Tort cu ciocolata alba si crema de iaurt cu fructe





 Blat:
  •  4 oua
  • 4 linguri zahar
  • 1lingura ulei
  • 4linguri faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
  •   1 plic zahar vanilinat
Albusurile se bat spuma tare cu un varf de cutit de sare, apoi se adauga zaharul si zaharul vanilinat. Se bat pana devin lucioase, ca o halvita.

Galbenusurile se freaca (puteti folosi mixerul,eu sunt mai de moda veche) cu uleiul, pana devin ca o crema, apoi se rastoarna peste spuma de albusuri si se amesteca usor,cu miscari de sus in jos ,circulare . Se adauga apoi si faina amestecata cu praful de copt.Eu o cern deasupra compozitiei amestecand usor dupa fiecare lingura.
Se toarna compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt unsa cu margarina. Se da la cuptor la foc mediu pentru 20 min. Se face proba cu scobitoarea. Daca nu se ia pe scobitoare infipta in compozitie si trasa spre verificarea noastra exigenta ,e de bine ,s-a copt.Se lasa la racit.
Eu am copt intr-o tava dreptunghiulara ,puteti coace in cea rotunda .
 Crema de ciocolata alba:
    • 200 g ciocolata alba ,eu am folosit Heidi
    • 200 ml smantana pentru frisca
    Crema asta se prepara cu o zi inainte sau dimineata si ne apucam de restul tortului seara.
    Ciocolata rupta bucati o amestecam cu smantana dulce pentru frisca si o punem la foc mic. Nu lasam sa fiarba , amestecam mereu si cand e aproape de fiert o tragem de pe foc amestecand pana la omogenizare. O lasam sa se raceasca  apoi o dam la frigider.Cand o folosim o mixam bine pana se intareste si devine cremoasa.
     Crema de iaurt:
Ne apucam sa o facem dupa ce am dat la frigider,la intarit , blatul peste care am pus crema de ciocolata alba.
  • un paharel mare de iaurt
  • 150 gr zahar
  • 1 plic gelatina hidratata cu doua linguri de compot sau chiar apa
  • 250 ml frisca  
Iaurtul ,la temperatura camerei ,se amesteca cu zaharul  .Frisca se mixeaza pana sde intareste .
Gelatina se pune cu vasul in care e in alt vas cu apa fiarta sa se faca perfect lichida .Se amesteca o lingura,doua din compozitia de iaurt in gelatina topita ,apoi se toarna in toata compozitia cu iaurt.Amesecam cu frisca batuta .
Sirop :
  • 200 ml apa 
  • 50 gr zahar
  • esenta de ..ce doriti
Se fierbe pe foc apa cu zaharul pana acesta se topeste si apoi se ia de pe foc si se pune esenta .Se lasa la racit .
Asamblare ;
Intr-o tava cu peretii detasabili se pune pe margini hartie de copt ,mai inaltuta un pic decat tava. ,doua trei degete pe orizontal.
Punem blatul ,insiropam ,punem crema de ciocolata dam la frigider sa se intareasca un pic apoi punem fructele ,eu am pus o cana de coacaze congelate , crema de iaurt si dam la intarit la frigider.Decoram ulterior cu frisca si cu fructe sau cum ne mai trece prin cap.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu