miercuri, 12 decembrie 2012

Black Cake - Prajitura Negresa -de post

Vazand-o postata pe bucataras mi-am adus aminte de prajitura asta pe care am mancat-o pentru prima data la Vivi ,colega mea din liceu ,ea fiind nascuta in Ialomita.E putin diferita a mea dar principiul e acelasi.
Abia am scos-o din cuptor si miroase de am zapacit toata scara si tot blocul !
Trebuia sa o tai rece dar deja am impartit din ea.Oare le-o fi placut?

  • 1 cana potrivita (de ceai  ) zahar .Daca gemul e prea dulce putem sa punem zahar mai putin.
  • 3/4 din cana cu care am masurat zaharul , cu apa .Deci mai mult de jumatate plus inca un sfert .
  • 1/2 din cana ,cu ulei.
  • 50 gr cacao
  • vreo 4 linguri de gem de prune (gemul meu e acrisor ,facut de mine,fara prea mult zahar)
  • un pic de sare 
  • 1 mar ras
  • 1 sfecla coapta rasa (putem renunta la sfecla si punem doua mere rase)
  • doua cani pline cu faina
  • o jumatate de cana de nuca prajita si maruntita
  • o mana de stafide spalate ,scurse de apa si stropite cu putina esenta de rom
  • doua lingurite praf de copt pentru turta dulce (putem folosi praf de copt obisnuit si punem esente :portocale,scortisoara ,kardemom,cuisoare ,ce avem la indemana)
Punem gemul ,zaharul si toate cele enumerate mai sus ,la urma faina amestecata cu praful de copt, cernute prin sita .
.Intr-o tava de cozonac (tavile de cozonac sunt mai late ) sau intr-o tava micuta ,nu cea mare de la aragaz ,tapetata cu margarina si faina (sau ulei si faina) sau cu hartie de copt (cel mai indicat) punem compozitia si coacem la foc potrivit ,cam o jumatate de ora.Incercam cu scobitoarea ,daca se ia pe scobitoare compozitia mai lasam un pic la cuptor.Pudram cu zahar si taiem cand s-a racit complet...daca rezistam ispitei de a nu gusta caci miroase si e buna de ..nota 10!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu