joi, 20 decembrie 2012

Cozonaci , Craciun 2012



O zi cu reunire de neam si iz de amintiri .
Afara e frig ,am plecat dis-de dimineata .A nins putin.

 
 Acasa ,mama si tata ,ne asteapta in poarta ,asteapta sosirea fiecaruia uitandu-se lung in gura drumului.Eheee,ulita batrana !Adevarat ca vesnicia s-a nascut la sat!

In gradina, parca ,timpul a stat in loc .Oitele ,gainile ne intreaba :"-Ce ne-ati adus?"



Arunc o privire prin casa,gutuile sunt acolo unde le stiu , la locul lor ,in fiecare geam privind pe fereastra cum iarna se joaca pe-afara.

 Icoane stau de veghe si parca o vad pe bunica leganandu-ma pe picioare ,luandu-mi in cantecul ei febra care imi ardea buzele.Stia bunica dedeochi si oricat m-am straduit sa aud ce zice in acel ritual ciudat nu imi aduc aminte sa fi retinut decat "pasare alba ,cu ochi ,cu deochi..."


Din pozele ingalbenite privesc spre mine mai multe generatii ,inclusiv eu privesc si dincolo de sticla .
Mi-e mila de porc ,asa cum si batranilor mei le e.Se ataseaza de animalele din curte ,isi trec timpul odata cu ele .Asta e traditia si in existenta lor lucrurile sunt firesti ,"asa a fost sa fie".
Poftiti la sorici !Ne reunim ,care de pe unde ,oprindu-ne din trebaluiala si din alergatura ,cu rost sau fara.
Suncile sunt aranjate pentru pus la sare si afumat

Carnea sfaraie pe foc

Gata masa !Gata porcul!




Oitele raman in urma noatra privindu-ne cu mirare plecarea .O mana de boabe de ramas bun!
 

Asta a fost intalnirea neamului ,astia care mai suntem ,adunati de prin colturile tarii .Celor de peste hotare le ducem dorul si bunica ii asteapta in gura drumului de fiecare data ,sub vocea calma si hotarata a bunicului "-Mai intra in curte mai femeie,ai intepenit acolo statuie... ".




























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu