duminică, 8 aprilie 2012

Clatite banatene 1 si clatite cu carne



Am facut clatitele din trei oua ,o jumatate de ligurita de sare ,o jumatate de kg de lapte ,o cana de apa minerala,3 linguri de ulei si esenta de vanilie si rom.Faina nu am masurat-o ,se pune alternativ si se amesteca cu telul, sa nu formeze cocoloase.Rezulta o compozitie subtire ,care curge cu usurinta.
Se pune cu un polonic in tigaia teflonata,unsa la prima clatita cu un pic de ulei si aruncate cateva cristale de zahar,impotiva lipirii.
Clatitele se umplu cu urmatoarea compozitie:
-1/2 kg branza dulce
-1 ou
-o mana de stafide
-1 lingurita coaja rasa de lamaie
-1 plic vanilie
-esenta rom
Se impacheteaza si capetele ,ca la sarmale ..sau ca la clatitele cu carne ,cam asa:


Pe astea le-am umplut cu carne ,ciuperci ,calite pe foc cu o ceapa mica,drese cu ou si smantana.

Nu am apucat sa pozez pe cele banatene din lipsa de timp.
Dupa ce le-am impachetat ,le punem intr-un vas termorezistent sau o tava mai micuta si mai inalta,unsa cu unt sau margarina.
Peste ele punem urmatoarea compozitie:
-4 galbenusuri
-100 gr zahar
-un pic de sare
-200 gr smantana
-2 plicuri zahar vanilinat
-esenta rom
Turnam compozitia peste clatite si dam la cuptorul incins  pana se intareste un pic (cam 15 min) ,la foc potrivit (180gr)
Intre timp batem albusurile cu un praf de sare si 6 linguri de zahar si vanilie  pana se fac spuma tare.Scoatem repede vasul din cuptor adaugam bezeaua ,o nivelam si apasam cu telul in bezea sa facem incrustatii.Dam iar la cuptor ,la foc mic de data asta, pana vedem bezeaua rumenita ,asa ca in poza.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu