marți, 5 iunie 2012

Coronita cu ciocolata si migdale










Coronita e de fapt un fel de chec ,mai special un pic.Am avut intentia sa separ albusurile de galbenusuri pentru ca sa iasa mai fin dar a iesit bine si asa.
Tava folosita poate fi de chec sau alta ,patrata,dreptunghiulara  dar nu o tava mare ca cea de la aragaz.Trebuie o tava mai micuta si inalta.
300 gr unt
300 gr zahar
6 oua
360 gr faina
1 plic praf copt
60 gr cacao
sare,cam un varf de cutit

Untul ,la temperatura camerei,se freaca cu zaharul(eu l-am dat prin rasnita si l-am facut pudra)  pana devine o crema (cam 5 minute).Putem mixa ,pentru mai multa usurinta si slava tehnologiei.
Adaugam ouale pe rand ,amestecand dupa fiecare.Incepem sa incorporam faina amestecand continuu.Trebuie sa avem consistenta cremoasa.
Impartim in doua ,o parte o amestecam cu cacao.
Tava o tapetam cu hartie ,in cazul meu folosind tava speciala ,in forma de coronita ,am uns-o cu unt si am tapetat cu putina faina presarata usor si intinsa pe pereti prin inclinare .Surplusul de faina il scuturam batand usor partile laterale (pe dinafara) ale formei cu mana .
Turnam in centru o lingura din compozitia cu cacao,peste ea o lingura compozitie alba,alternand asa pana terminam cele doua compozitii.Dac folosim o tava normala prin metoda asta de aranjare iese mult mai zebrata .
Dam la cuptor cam 30 minute ,pudram cu zahar sau ii facem glazura de ciocolata (cum am facut eu) si ii aplicam niste migdale,fulgi.Portionam si servim cu incredere si pofta ...buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu