sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Tortul ROZ


Am facut pentru prima data pasta de zahar.Recunosc ca mi-am zis ca nu o sa iasa mai nimic dar tot mi-am luat inima in dinti si m-am apucat de treaba.
Un mare sfat:faceti pasta de zahar intr-o zi in care sunteti libere,cu chef de bucatarie si tortul il faceti in alta zi.
Pasta se poate pastra in frigider in folie si punga de plastic cateva luni.Am citit de la Lisa si Anastasia ce-i de facut.

Reteta pasta de zahar:

-o lingura gelatina
-6 linguri apa
-1 lingura margarina
-doua linguri miere
-zahar pudra cat intra ..cam 700-800 de grame
Gelatina se hidrateaza cu apa pana se umfla ea bine acolo.Se pune vasul in care sta cu fundul intr-alt vas cu apa fierbinte.Cand s-a transformat in lichid se amesteca cu mierea,margarina pana se face o pasta acolo.

Intr-un vas mai mare punem zaharul pudra ,pentru inceput cam 300-400 gr.Adaugam amestecul cu gelatina si cu o lingura amestecam usor incepand din mijloc incorporam zaharul existent in vas.Mai  adaugam zahar pana se face ca o pasta groasa.O luam si o punem pe masa presarata cu zahar pudra.O framantam pana ne trec toate nabadaile ,presarand din cand in cand zahar farin pe masa,pe maini.Ajunge de consistenta si moliciunea plastilinei.Ne place sa ne jucam cu ea.Trebuie framantata bine ca altfel se crapa.
O dam la frigider invelita in folii ,cam doua ore inainte de  folosire.
Cand o scoatem din frigider iar o luam la framantat pe masa unsa cu margarina si mainile unse deasemenea.
Din ea putem face floricele,frunze,fundite taiate cu rotita de saleuri.
Se pot face figurine colorate cu coloranti alimentari.Eu am folosit sfecla rosie ,nu-mi plac colorantii.
Am intins pasta de zahar cu sucitorul,am bagat mainile pe sub ea si am asezat-o peste  tortul uns in intregime  cu unt (50 de gr)amestecat cu zahar farin.

Tort Roz

Blat:

-6 oua
-150 gr. zahar
-250gr miere
-300 gr. unt
-1 lingurita bicarbonat
-360 gr. faina
-75 ml lapte
-50 gr. nuca macinata
-un pic de sare

Mixam ouale cu zaharul si sarea pana se topeste zaharul si se face o crema pufoasa.
Se adauga mierea de albine,apoi untul moale,lasat la temperatura camerei si se mixeaza pana se omogenizeaza toate.
Se adauga laptele, nuca macinata (eu am zobit-o in punga de plastic)si faina cernuta cu bicarbonatul de sodiu.Se amesteca bine toate si se toarna in tava mare de la cuptor in care am asternut  hartie de copt unsa cu unt.Se coace cam 25 de minute la foc potrivit(180 *).
Blatul se ruleaza fierbinte ca orice rulada ,ajutandu-ne de hartia de copt, apoi se taie in fasii .Am taiat in trei fasii pe lung si apoi fiecare fasie in sectiune ,pe orizontala.
 Crema:

800gr. smantana grasa(putem inlocui cu iaurt)
-150 gr zahar
-2 pachetele gelatina
-un pic sare
-esenta de portocale
Am hidratat gelatina cu apa cat sa o acopere,am pus-o cu fundul(vasul in care era) in apa fiarta (nu pe foc).
Smantana ,care e la temperatura camerei am mixat-o cu zaharul ,sare.Am pus esenta.
Incorporam gelatina usor.Intai pune cateva linguri din smantana mixata in gelatina apoi incorporezi totul in smantana.

Pentru uns tortul:
-50 gr unt
-3 linguri zahar farin

Asamblare.Am pus pe fundul unei forme de tort  blat  astfel incat sa facem un rotund.
 


Am pastat o fasie si pentru capac.L-am insiropat.Celelalte fasii se ung neinsiropate cu crema si se pun astfel.
Prima se ruleaza ca o rulada si se pune in mijlocul bazei deja formate (deci peste blatul pe care l-am pus pe fundul formei de tort).Celelalte fasii se ung cu crema si se pun in spirala,incercuind rulada din mijloc.Se insiropeaza usor ,asa ,pe marginea fasiilor.Asta pentru ca daca le insiropam inainte de a pune crema se rup cand le luam de pe masa sa le aranjam pe tort. Se monteaza cercul de la forma de tort si se da la frigider vreo doua ,trei ore sa se inchege bine.

 Se unge cu pasta de unt.
 

Se pune pasta de zahar intinsa oe masa unsa cu putin unt si se orneaza dupa dorinta.

































Pofte sa aveti ca tortul e destul de meticulos .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu