sâmbătă, 18 mai 2013

Tort cu iaurt,pere si cirese



Aici e reteta in varianta cu fructe de padure
http://giorgig.blogspot.ro/2012/04/blog-post.html
Aici este reteta doar ca am taiat blatul in trei ,l-am insiropat , am pus crema iar deasupra am ornat cu frisca si fructe.
Albusul batut spuma tare este secretul.Blatul nu contine praf de copt ,bicarbonat sau alti "Ajutatori pentru crescut".

  • 7 oua
  • 7 linguri de zahar tos
  • un varf de cutit cu sare
  • 7 linguri cu faina cu varf ,generoase
  • 7 linguri de ulei 
Se separa albusurile de galbenusuri ,fara sa avem nici un fir de galbenus in albus.Albusurile se bat spuma cu praful de sare si apoi se incorporeaza zaharul ,lingura cu lingura ,batand dupa fiecare ,asta pana se face o bezea tare ca in poza.Galbenusurile se freaca cu uleiul,se amesteca bine ,frecandu-le cu lingura .Se incorporeaza crema de galbenusuri in albusuri ,se toarna toata odata si se amesteca usor cu miscari circulare ,de sus in jos ,cu blandete ,sa nu se lase albusul.Apoi se cerne printr-o sita faina (eu o pun cernuta ,sa fie mai fin imprastiata) cate doua linguri o data, amestecand dupa fiecare usor cu miscarea mai sus mentionata.
Se pune in forma dorita ,unsa din belsug cu unt si presarat peste acesta cu faina ,sau imbracata (forma) pe interior cu hartie de copt.

Cand se fac aceste moturi de bezea e perfect.

In varianta cu fructe de padure ,gatit cu capsuni.

Un comentariu: